boek review 2 Sweet sixteen~Dirk Bracke en Herman van Campenhout *spoilers*

Vandaag ga ik een boek voor jullie reviewen en ik ga het namelijk hebben over Sweet sixteen van Dirk Bracke en Herman van Campenhout.

Achterkant:

De wereld van de zestienjarige Siska wordt helemaal op haar kop gezet als ze een nieuwe, jonge leraar Engels krijgt. Wat begint als een onschuldige fantasie groeit uit tot een vurige en intense relatie. Siska loopt op wolkjes en weet het al snel zeker: meneer Bolen – of Jonas zoals ze hem na de schooluren noemt – is de man van haar leven.
Maar wat moet ze doen met haar gevoelens voor haar beste vriend Mats? En waarom heeft ze steeds het idee dat haar vriendin meneer Bolen aan het verleiden is? Tot overmaat van ramp begint Siska anonieme sms’jes en bedreigingen te krijgen. Zal Siska wel het happy end-verhaal vinden waar ze zo van droomt?

Dit boek kost €15,95
Dit boek heeft 211 pagina's
Dit boek is een young adult (YA)
Dit boek is van lezers vanaf 14 jaar
Dit boek is geschreven in duo-perspectief
Dit boek is van uitgeverij amibo

Wat vond ik van dit boek?

Dit boek waar moet ik beginnen?
Dit boek gaat over een meisje Siska die 16 jaar oud is en ze word verliefd op haar leraar.Dat klonk als een goed boek,maar daar vergiste ik me toch in.De fouten die Siska maakt zijn zo groot! Het begon met de info dat hun wiskunde leerkracht mevrouw Vertongen op bevallingsverlof was gegaan dus kregen de leerlingen een nieuwe leerkracht,meneer Bolen.En vanaf de eerste dag aan een nieuwe klas vraagt hij meteen voor een babysitter voor zijn 1-jarig zoontje Andres.Dus Siska meld zich aan om te babysitten.nog geen week later krijgt ze telefoontje dat ze mag gaan babysitten voor Andres.Ze gaat dus babysitten en die avond komen Jonas(meneer bolen) en Anneleen (zijn vrouw) terug en meteen zegt Jonas tegen Siska dat hij verliefd is op haar-Ze kende elkaar toen nog geen week-Hij zeg tegen haar dat als zij hetzefde voelt ze de donderdag om 7 uur naar Utopolis moet komen voor een afspraakje.Siska gaat dan ook die donderdag daarheen.En al meteen doen ze het met elkaar.Kom op hoe ongeloofwaardig is dat?Er volgt een hele relatie in het geheim en ze spreken vaak af.Maar dan gaat ook Ruth (de beste vriendin van Siska) bij Jonas babysitten.En precies hetzelfde gebeurt er volgt een relatie in het geheim.Maar ondertussen krijgt Siska bedreigende sms'jes over dat iemand weet dat Jonas en Siska een relatie hebben.En als ze niet doet wat de persoon van de sms'jes zegt,De persoon het aan iedereen verteld.Ze besluit een plan te bedenken om de geheime persoon te laten zwijgen.En breekt met Jonas.

dit boek had veel minpunten voor mij zoals:
-ongeloofwaardige personages
-ongeloofwaardig verhaal
-de keuzes die deze personages maken zijn zo lomp
-de schrijfstijl

Dit boek had ook pluspunten zoals:
-ik heb dit boek in 1 dag uitgelezen
-de schrijfstijl

Mijn eindbeoordeling:
Ik vond dit boek niet zo goed en voor het verhaal geef ik het 2 sterren maar omdat ik dit boek in een dag heb uitgelezen geef ik het toch 3 sterren.Dit boek was leuk maar niet echt spannend of leerzaam.Het boek had geen WAUW-effect.Raad ik dit boek aan? Als je van een snel boek houdt wel als je meer een plezierig boek wil dan raad ik dit boek niet aan.

Zo dit was mijn tweede review alweer,hopelijk vonden jullie het leuk.Nog een leuke dag toegewenst en hopelijk zie ik je zeker terug op mijn blog
Alwaysbeyourself maker C.